Jak jsem poznal „nové nacionalisty“

19.09.2016 18:57

Mnozí z vás jistě znají našeho kamaráda, nejznámějšího pronárodního aktivistu v Americe a předsedu jediné vlastenecké strany v USA - Traditionalist workers party Matthewa-Johna Heimbacha. Matthew již v minulosti navštívil Českou republiku, tenkrát v rámci líbanek s jeho novomanželkou, vystoupil se svým projevem na akci DSSS v Brně a získal si zde mnoho sympatizantů pro svůj inteligentní, kamarádský a sympatický styl vystupování.


Měl jsem tedy radost, když mi před pár měsíci napsal zprávu a informoval mě o své cestě po Evropě, kam jel na pozvání na jednu nacionalistickou konferenci do Londýna a následně za kamarády a poslanci řeckého Parlamentu ze Zlatého Úsvitu do Atén. Psal mi, že by rád opět navštívil naši krásnou vlast a jestli bude v té době v ČR nějaká vhodná příležitost k prezentaci jeho strany a našich ideálů. Původně měla o tomto víkendu proběhnout v polském Krakově konference nacionalistů ze zemí V4, na kterou jsem byl pozván, tak jsme se domluvili i na jeho účasti. Bohužel polští kamarádi byli nuceni posunout termín akce na listopad, takže jsme museli hledat náhradní řešení. 

Jako logická varianta se nabízela sobotní akce pořádaná kandidátkou Národní demokracie Lucií Haškovou ze sdružení Za naši kulturu a bezpečnou zem. Poslední rok jsem strávil většinu času v nemocnici, tak jsem doposud neměl možnost se s těmito lidmi seznámit. Musím říci, že jsem se na to i docela těšil, i přesto, že jsem o nich četl i mnoho negativního. Snažím se ale vždy udělat si vlastní názor až na základě osobních zkušeností, protože takové to jedna paní povídala příliš nemusím.

24.8. jsem tedy informoval Lucii o možnosti návštěvy Matthewa v ČR a ptal se na možnost jeho vystoupení na její akci. Když mi týden neodpovídala, tak jsem jí volal a znovu zaslal všechny potřebné informace. Načež mi 1.9. mailem potvrdila možnost vystoupení Matthewa. Obratem jsem o tom informoval Matthewa, který následně obdržel od vedení své strany finance na pokrytí cestovních nákladů za účelem prezentace své strany a prohloubení přátelských vztahů mezi nacionalisty našich národů. Lucii jsem jeho účast znovu potvrdil 10.9.


Od té doby bylo ticho až do dne před akcí, kdy mi Lucie poslala na FB odkaz na nějaké x-let staré fotky Matthewa, který tam řečnil na nějaké akci v USA a v pozadí za ním vlála vlajka, která se Lucii zdála závadná. V této zprávě zaslané ve 23:11 (tedy 15 hodin před začátkem akce) mě informovala, že mu ruší možnost projevu, protože by to „bylo kontroverzní“. Později uvedla ještě jako další důvod to, že si to jakýsi pan Černohorský, kterého znám jen z videa, kde schvaluje tresty pro žháře z Vítkova, nepřeje a nevystoupí s ním na jednom pódiu.

Toto zcela neprofesionální a nepřátelské chování jsem samozřejmě nemohl akceptovat a vypsal jsem jí řadu důvodů k tomu, aby přehodnotila své stanovisko. Mimo jiné i odlišné chápání jak symboliky a tak i rozdílnou legalitu symbolů v Evropě a USA. Apel na soudržnost a dobré vztahy mezi nacionalisty, nebo to, že chce reprezentovat české nacionalisty a zároveň uhne hned při minimálním problému, což mi tedy osobně přijde dost strašidelné. O to samé jsme se snažili i v den akce na místě. Nutno říci, že to z naší strany byla snaha naprosto zbytečná, protože byla rozhodnutá předem, což vyplývá z toho, že ani neakceptovala moji nabídku na zaslání projevu Matthewa (samozřejmě českého překladu), aby sama mohla zjistit, že na něm není nic závadného. Projev samotný vydáme v nejbližších dnech na webu.

Nepomohlo rovněž ani slovo člena republikové rady DSSS Petra Günthera, který se jménem DSSS na akci zaručil za nezávadnost projevu. To bylo odmítnuto Lucií s naprosto směšným zdůvodněním, že nebude riskovat, že jí Matthew začne na akci hajlovat, což jen dokresluje její zmatenost a nekompetentnost.


Musím každopádně říci, že takto jsem si onu deklarovanou jednotu na akci tedy nepředstavoval ani v nočních můrách. Jsem člověk, který zbytečně nepřehrává různé věci. Mám raději fakta, než divadla, ale musím říci, že okamžik, kdy jsem šel v den akce vyzvednout Matthewa a oznámil mu, že i když ho v Londýně a Aténách brali jako vzácného hosta a kamaráda, tak tady tomu tak nebude, byla věc, za kterou jsem se styděl nejvíce ve svém dosavadním životě. Už jsem viděl na pronárodní scéně za těch 15 let mnoho různých nenávistí, urážek a špíny, ale tentokrát jsem se poprvé setkal s tím, že by se někdo snažil naprosto záměrně a účelově poškodit spolupráci mezi nacionalisty dvou národů. A absolutně tady nešlo o Dělnickou stranu, ale o prezentaci a vzájemné kamarádské vztahy mezi nacionalisty v ČR, USA a samozřejmě i jinde v Evropě, protože Matthew je známá osoba všude. A pokud je takový naprostý základ ideálů nacionalismu pro někoho neznámým pojmem, tak rozhodně není kompetentní k organizování čehokoli.

 

Samotnou akci pak snad ani nechci příliš hodnotit, ale namátkou věci jako je držení minuty ticha za Beneše, šílené cirkusové překlady, vystoupení Olívie Žižkové, nebo různobarevné publikum bylo dobrým dokreslením toho, jak si organizátoři akce vlastně ten „nový nacionalismus“ představují. Za sebe musím říci, že jsem se podobné akce zúčastnil naposledy. O nějaké jednotě s lidmi, kteří jsou ideově naprosto jinde a je jim vlastní podobně neprofesionální a neuctivé chování nemůže být vůbec řeč. V minulosti jsme za tu dlouhou dobu naší existence zažili různé rozepře s lidmi z pronárodní scény, ale nikdy by mě ani nenapadlo jim udělat něco podobného za cenu poškození mezinárodních vztahů nacionalistů našich zemí a pevně věřím, že by to nikdy nenapadlo ani je.

My prezentujeme komplexní světonázor, který je mimo jiné postaven na suverenitě a přátelské spolupráci bílých národů a pokud s tím má někdo problém, tak je to jen jeho problém. Pokud chtějí bílé národy přežít, tak musí postupovat společně proti našim nepřátelům.

Vždy jsem byl otevřený každé rozumné spolupráci v rámci ČR, ale po této zkušenosti s „novým nacionalismem“ s tím končím a upřímně doufám, že jsem něco podobného zažil naposledy. A raději budu spolupracovat s např. stovkou rozumných a čestných lidí se stejným názorem, než s tisícovkou podrazáků. 

Jiří Petřivalský
předseda DSSS Praha